Inrichting kantoor

Heb je nieuw- of verbouwplannen voor de inrichting van je kantoor? Wij helpen en adviseren je graag in dit proces!

De zoektocht naar een ideaal bedrijfspand om te kopen of te huren kan spannend zijn. Interieurontwerp voor kantoor en projectbegeleiding zijn van latere zorg. Waar start je en op basis van welke informatie ga je op zoek? Onderstaande stappen kun je ook uitvoeren voor je verbouwplannen.

Inrichting kantoor begint met conceptontwerp

Stap 1 – Functionele behoefte

Op basis van de bestaande situatie is goed in kaart te brengen welke behoefte er is aan werkplekken, overleg en overige faciliteiten. Een verhuizing of verbouwing is een goed moment om de verbeteringen door te voeren, dus deze wijzigingen kunnen in dit lijstje worden doorgevoerd. 

Stap 2 – Ruimtelijke behoefte

Door alle nodige elementen, die in de functionele behoefte staan, te visualiseren door middel van blokken en m2, wordt zichtbaar wat de ruimtelijke behoefte is. Met het toevoegen van noodzakelijke elementen, zoals verkeersruimte en gezamenlijke faciliteiten, wordt een volledig realistische berekening gemaakt. 

collage inrichting kantoor

Stap 3 – Vlekkenplan

Je wilt weten of een specifiek pand aansluit bij de behoefte. De gegevens uit de tweede stap bieden handvatten in de zoektocht naar het ideale pand. Wanneer een pand beschikbaar is, kunnen de vlekken uit de vorige stap worden geprojecteerd op een plattegrond om te controleren of het allemaal past.

Het mooiste is als het aanbod van pand en de ruimtelijke behoefte van een organisatie bij elkaar komen. Dat is het begin van alle overige stappen die moeten worden genomen. Een goede match voorkomt dat er onnodig veel moet worden geïnvesteerd om een mismatch te compenseren. Met een programma van eisen geven we GRIP op de keuzes die in een vroeg stadium moeten worden gemaakt. Een goed begin is het halve werk! Wij adviseren je graag met de inrichting van je kantoor!

Wat heeft mijn bedrijf nodig?

Iedere organisatie heeft bijzondere kenmerken welke zichtbaar worden in een missie en visie. Naast de overeenkomsten binnen een organisatie zijn er ook unieke kenmerken per functie, afdeling en activiteiten. De informatie hierover ligt in het WORKDayNA van een organisatie. WORKDayNA is de door GRIP zelf ontwikkelde onderzoekmethode. Dit onderzoek wordt digitaal afgenomen onder de medewerkers. De uitkomsten leggen we vast op één overzichtelijke pagina. Meer weten over je kantoor inrichten? Neem eens contact met ons op.


“Een goed ontwerp kan alleen ontstaan vanuit de juiste informatie. Dit doen wij met een medewerkersonderzoek. Daar help ik je graag bij.”

– Martin


Deze pagina delen