Kantoor verbouwen samen met betaalbare experts?
aanpak

Kantoor verbouwen

Plannen om je kantoor te verbouwen? We weten waar we aan beginnen.

Kantoor verbouwen: waar beginnen we?

Overweeg je om je kantoor te verbouwen? Het verbouwen van een kantoor kan een uitdagend proces zijn, maar wij van GRIP interieurprojecten zijn hier om je door elke stap heen te begeleiden. Ongeacht de motivatie achter het verbouwen van je kantoor, werken we samen om je visie tot leven te brengen, en dat binnen een realistisch tijdsbestek. We begrijpen dat je na de verbouwing snel weer aan het werk wilt!

Je moet je fijn voelen op het kantoor

Het verbouwen van je kantoor kan een belangrijke bijdrage leveren aan het welzijn van je medewerkers op het werk. Vroeger heerste er een misvatting dat een kantooromgeving grijs en saai moest zijn, vrij van elke vorm van afleiding. Tegenwoordig begrijpen we beter dat dit niet waar is.

Bij een kantoor verbouwen draait het allemaal om het creëren van een omgeving waar medewerkers zich comfortabel en op hun gemak voelen. Dit is niet alleen gunstig voor de algemene sfeer, maar bevordert ook de productiviteit. Mensen presteren immers beter in een prettige werkomgeving. Laat ons jouw kantoor transformeren in een ruimte die zowel uitnodigend als functioneel is. Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij het verbouwen van je kantoor kunnen vergemakkelijken!

Kantoor na verbouwing

Redenen om een kantoor te verbouwen

Er kunnen talloze redenen zijn waarom je een kantoor wilt verbouwen. Misschien heeft jouw kantoor al jarenlang geen onderhoud meer gehad en is het dringend aan vernieuwing toe? Of  jouw bedrijf is gegroeid of gefuseerd en je wilt een nieuwe huisstijl implementeren – inclusief een bijpassend kantoorontwerp. Of misschien verlang je gewoon naar iets nieuws, een frisse en inspirerende omgeving om jezelf en je medewerkers te revitaliseren. Wat jouw motivatie ook is, bij GRIP interieurprojecten helpen we je om jouw kantoorvisie te realiseren.

Waarom een kantoor verbouwen met Grip?

Wij durven te zeggen dat we een toonaangevende partner zijn voor het onderzoeken, ontwikkelen en realiseren voor het verbouwen van kantoren. Onze werkzaamheden resulteren in een werkomgeving die in balans is voor zowel jou als je medewerkers. Dit doen we door de behoefte van jouw bedrijf helder in kaart te brengen. Zo denken we na over werkplekconcepten die het balans herstellen binnen het kantoor en de productiviteit verhogen. Uiteraard houden we hierbij altijd rekening met de planning, het budget en de kwaliteit. Hoe we dit doen? Met een unieke en onafhankelijke methode waardoor onze opdrachtgevers al sinds 2013 voor ons kiezen. Benieuwd naar wat we al voor onze klanten hebben mogen betekenen? Bekijk onze projecten.

Stappenplan voor een budget

GRIP interieurprojecten geeft vooraf een realistische indicatie van de projectkosten. Alleen op die manier is het mogelijk om controle te houden van eerste idee tot en met de oplevering.

Met oog voor mensen, methode en middelen gaat GRIP interieurprojecten van start met een onderzoek om daarna een passend interieurontwerp te maken voor je kantoor. Daarnaast is zorg voor het proces tot de eerste dag in een nieuw kantoor wat het verschil maakt.

Om een goede indicatie te kunnen maken doorloopt GRIP 5 stappen.

Stap 1:

Maak een lijst met onderwerpen

Bepaal welke onderdelen van toepassing zijn in het project. Een budgetindicatie bestaat uit een aantal onderdelen. Denk daarbij aan vloer, plafond, wanden, meubilair, raambekleding etc. Vergeet niet dat ook projectkosten, zoals ontwerp, bouwbegeleiding en verhuizing een onderdeel zijn van deze kosten.

Stap 2:

Prijs- en kwaliteitsniveau bepalen

De prijs per m2, van bijvoorbeeld een vloer, is afhankelijk van het gewenste kwaliteitsniveau. Een pvc-vloer is misschien voor €32,- per m2 te leveren en te leggen, terwijl een parketvloer misschien wel €82,- per m2 gaat kosten. Enkele voorbeelden:
Vloer               €30,- – €85,- m2
Plafond           €27,- – €45,- m2
E-installatie     €75,- – 175,- m2

Stap 3:

Vermenigvuldig en tel op

Wanneer je achter alle onderwerpen een prijsniveau hebt bepaald, ben je in staat te bepalen welk budget je moet hanteren.

Stap 4:

Houd rekening met onvoorziene uitgaven

Ondanks dat deze manier van berekenen een realistische inschatting geeft, zijn er diverse factoren van invloed op de uiteindelijke kosten.

Stap 5:

Wees realistisch

Geschrokken van het bedrag onder de streep? Blijf realistisch, ga niet aan de slag met de gedachten ‘wij kunnen het wel voor minder’. Velen die je voor zijn gegaan kunnen dat bevestigen: aanvullend budget zoeken is makkelijker dan proberen een project binnen een te klein budget te krijgen.

Download direct het antwoord op de lastige vragen van jouw interieurproject.

GRIP heeft al jaren ervaring en deelt deze graag met jou. Zie onderstaande tools om direct aan de slag te gaan.