Balans in werkplekmogelijkheden draagt bij aan resultaat.
Zit-sta tafels

Kantoorinterieur. Wat kost het?

Kom in 8 stappen tot een realistisch interieur budget met onze rekentool

Direct je budget bepalen met de GRIP rekentool

De rekentool is gebaseerd op een leeg (casco) kantoor waarin we rekening houden met alle onderdelen om nieuw in te richten, van vloer tot plafond en van werkplekken tot verlichting. Heeft het kantoor een onderdeel wat niet vervangen hoeft te worden? Wij maken met plezier een proefberekening voor je, zodat je een realistische inschatting kan maken. De rekentool geeft een indicatie van de totale projectkosten.
Let op! Elk project is maatwerk en verschilt in behoeften. We kijken graag met je mee om zo samen GRIP te krijgen op de kosten.

 

Wat kost een kantoorinterieur per m2?

Om een goede budget indicatie te maken geven we je graag de volgende tips.

Tip 1 – Een onafhankelijke partner kiezen

Bij GRIP interieurprojecten werken we onafhankelijk. Wij focussen op wat het beste is voor jullie, als adviserende partij staan we naast jullie. Daarom rekenen wij geen marges of opslagen en betaal je alleen voor onze projectdienstverlening. Dit scheelt substantieel in de kosten.

Tip 2 – Maak een onderwerpen lijst

Bepaal welke onderdelen van toepassing zijn in het kantoorinterieur. In onze vorige blog geven wij 14 onderdelen waaruit een budgetindicatie bestaat. Vergeet niet dat ook projectkosten, zoals ontwerp, begeleiding en verhuizing een onderdeel zijn van de kosten.

Tip 3 – Bepaal prijs- en kwaliteitsniveau

De prijs per m2, van bijvoorbeeld een vloer, is sterk afhankelijk van het gewenste kwaliteitsniveau. Hierin ga je eerst uit van gewenste look. Gebruik onze rekentool om te kijken wat bij jou organisatie past.

Tip 4 – Vermenigvuldigen en optellen

Wanneer je achter alle onderwerpen een prijsniveau hebt bepaald ben je in staat per onderwerp te bepalen welk budget je moet hanteren. Deze bedragen kan je daarna simpelweg optellen. Weet je niet waar je moet beginnen? Gebruik onze rekentool voor een streefbedrag en vraag ons daarna een proefberekening voor je te maken.

Tip 5 – Houd rekening met 10% onvoorzien

Ondanks dat deze manier van berekenen een realistische inschatting geeft zijn er diverse factoren die invloed hebben op de uiteindelijke kosten.

Tip 6 – Wees realistisch

Geschrokken van het bedrag onder aan de streep? Blijf realistisch, ga niet aan de slag met je interieurproject met de gedachten ‘wij kunnen het wel voor minder’. Velen die je voor zijn gegaan kunnen bevestigen: aanvullend budget zoeken is eenvoudiger dan proberen een project binnen een te klein budget te krijgen. Dan hebben we het nog niet eens over de ongewenste concessies die dan gedaan moeten worden.

 

den ouden

Grote veranderingen verdienen GRIP.

De turn-key aanpak van GRIP interieurprojecten is een combinatie van een onafhankelijke projectmanager, een specialistisch team dat ondersteunt in interieurontwerp, calculatie en planning en een relatie zonder tegengestelde belangen.

Voor een organisatie is het prettig als je geen omkijken hebt naar het ontwerp, afbouw en overige zaken bij een interieurproject. Een verbouwing of verhuizing geeft al druk genoeg. Onafhankelijke turn-key begeleiding, waarbij alleen het belang van de eindgebruiker vooropstaat, van eerste ontwerp tot de eerste dag in een nieuwe omgeving. Zo geven wij GRIP op je interieurproject.

De balanswerkplek

Trends komen en trends gaan, maar de behoefte aan een uitgebalanceerde werkplek blijft altijd bestaan. Een werkomgeving moet aansluiten bij de dagelijkse behoefte van de medewerkers. De variatie aan werkactiviteiten moet overeenkomen met de diversiteit aan werkplek mogelijkheden die daarbij aansluiten. Geen uniform werkplek concept, maar maatwerk voor jouw organisatie, bij GRIP noemen we dit ‘de balanswerkplek’.

Een interieurontwerp of project is niet het doel op zich; we geven GRIP op de werkomgeving die bijdraagt aan de missie, visie en doelen van jouw organisatie. We zijn trots op de balans die we creëren en op de unieke manier waarop wij dit als team van specialisten doen.

Bekijk onze projecten

Natúúrlijk doen wij dit anders

Wij zijn trots op onze onderscheidende manier van werken. Ontdek onze 4 pijlers waarin wij het verschil maken.

  • Vormgeving én functionaliteit

    Onze specialisten werken samen in ontwerp en projectmanagement, zodat dit in evenwicht is.

    In ons team hebben we creatieve en technische talenten. Zo is een ontwerp mooi, functioneel, technisch haalbaar en binnen de kaders van een vooraf besproken budget.

  • Volledige én bewezen methode

    Bewezen methode volledige methode voor bedrijfsverhuizing of verbouwing.

    Ons team van specialisten, maakt gebruik van alle ervaring die wij door de jaren hebben opgedaan. Laten we samen aan de slag gaan, je staat er niet alleen voor.

  • Onafhankelijk én zonder marges of opslagen

    Onafhankelijk advies, met een transparante vergoeding voor onze diensten, zonder marges en opslagen.

    Wij willen de wereld mooier maken, door open en transparant te werken. Daarom begeleiden wij leveranciers, zonder dat deze aan GRIP een extra (geheime) vergoeding betalen. Omdat wij geen opslag willen, is dit voordeel voor de opdrachtgever.

  • Creatief én herkenbaar ontwerp

    De ontwerpen die wij maken zijn te herkennen aan de afspiegeling van onze opdrachtgever.

    Op deze manier zorgen we er voor dat ontwerpen aansluiten bij de identiteit van de opdrachtgever en voorbij gaan aan een trend. Zo voorkom je dat een omgeving gedateerd raakt; en dat is pas echt duurzaam.

Laat ons jouw project verzorgen van a tot z.

Neem direct contact op.

Neem contact op

Bekijk onze projecten

Projecten