Huisvestingsadvies nodig? | GRIP Interieurprojecten

Huisvestingsadvies

Een strategisch advies dat je helpt de juiste keuzes te maken bij een kantoorverbouwing of verhuizing.

Huisvestingsadvies voor jouw kantoor

Is jouw bedrijf aan het groeien? Twijfel je om te verhuizen of ben je benieuwd naar de mogelijkheden om tóch in je huidige pand te blijven? Of heb je al een pand op het oog, maar zie je nog niet voor je hoe en of jouw bedrijf hier past? Ons huisvestingsadvies geeft antwoord op al deze vragen.

Wat is huisvestingsadvies?

Een huisvestingsadvies bevat aanbevelingen over een optimale werkomgeving en werkplekken voor een bedrijfs- of kantoorpand.

In het advies brengen we in kaart waar een fijne werkplek voor jouw organisatie aan moet voldoen. Nu, maar ook in de toekomst. Er wordt rekening gehouden met zaken zoals groei of krimp van de organisatie, gewenste cultuur- of huisstijlverandering of een mogelijke verhuizing.

Het huisvestingsadvies is de basis voor een kantoor interieur design en is dan ook de eerste stap van onze GRIP-aanpak.

Wanneer is huisvestingsadvies nodig?

Als er verandering en/of groei in je organisatie aan zit te komen, is dat vaak een aanleiding om huisvestingsadvies in te schakelen.
Als je op tijd nadenkt over huisvesting en inrichting voor je kantoor, dan kun je toekomstbestendige keuzes maken. En voorkom je dat er onnodige kosten worden gemaakt.

Waarom is passende huisvesting belangrijk?

De juiste huisvesting heeft een grote invloed op het succes van je bedrijf. Een fijne werkplek en werkomgeving kan de productiviteit verhogen, de juiste uitstraling geven en zorgen voor optimale groeimogelijkheden.

Een huisvestingsadvies helpt je dan ook om de best mogelijke keuzes te maken op basis van je specifieke situatie en wensen.

 

Projectdetail_Dyade_kantoorinrichting
ons team
ons team
den ouden

Waar houden we rekening mee in het huisvestingsadvies?

Bij het zoeken naar een passende huisvesting komen veel factoren kijken. We nemen de tijd om jouw organisatie grondig te leren kennen en alle wensen en eisen in kaart te brengen. Denk hierbij aan zaken als:

  • De locatie
  • Grootte van de huisvesting
  • De indeling
  • Faciliteiten en kosten
  • Juiste afspraken met verhuurder of verkoper

Naast de ‘standaard’ bepalingen in een overeenkomst voor huur of koop, is het goed om aanvullende afspraken toe te voegen. We noemen dit ook wel een ‘demarcatie’, een moeilijk woord voor een goede verdeling. Met de demarcatie tussen koper en verkoper, of demarcatie tussen huurder en verhuurder, wordt voorkomen dat op een later moment lastige discussies ontstaan over investeringen voor de verhuurder of verkoper, of de verdeling van werkzaamheden en kosten.

Heldere afspraken zorgen ervoor dat het pand bij overdracht voldoet aan de verwachting en dat er goede afspraken zijn over de overdracht aan het einde van een eventuele looptijd.

GRIP interieurprojecten inschakelen voor huisvestingsadvies?

Of je nu op zoek bent naar strategisch huisvestingsadvies op de lange termijn of al een specifiek kantoorpand op het oog hebt, we zorgen ervoor dat jouw behoeften en wensen grondig worden onderzocht.

We begrijpen dat elke organisatie uniek is, daarom bieden we op maat gemaakt huisvestingsadvies aan dat aansluit bij jouw specifieke situatie. Of je nu een groeiend bedrijf bent dat een nieuwe locatie nodig heeft of een bestaande organisatie die haar werkplekken wil optimaliseren: wij helpen je graag!

Download direct het antwoord op de lastige vragen van jouw interieurproject.

GRIP heeft al jaren ervaring en deelt deze graag met jou. Zie onderstaande tools om direct aan de slag te gaan.