Huisvestingsadvies zakelijk interieur
Het kiezen van de juiste bedrijfsruimte is cruciaal voor de groei en balans van je onderneming. GRIP interieurprojecten is expert op het gebied van Huisvestingadvies. Samen vinden we de perfecte locatie die aan jullie wensen en verwachtingen voldoet.
Wat is huisvestingsadvies?
Huisvestingsadvies vertelt waar een kantoor- en werkplekconcept voor jouw organisatie aan moet voldoen. We bekijken de inzichten uit het huisvestingsonderzoek vanuit verschillende kanten. Zo komen we tot duidelijke scenario’s met heldere kaders. Bij elk advies kijken we of strategisch advies op lange termijn gewenst is. Ook kijken we of er al een pand op het oog is, waarbij we moeten onderzoeken of het bij de behoefte en wensen.
Wanneer is huisvestingsadvies nodig?
Het belang van een passende huisvesting
De juiste huisvesting heeft een grote invloed op het succes van je bedrijf. Het kan de productiviteit verhogen, de juiste uitstraling geven en zorgen voor optimale groeimogelijkheden. Huisvestingsadvies helpt je om de best mogelijke keuzes te maken op basis van je specifieke situatie en wensen. Misschien is er al een pand op het oog om te kopen of te huren. Bij zo’n grote beslissing is het prettig om te weten of het wel past bij jouw organisatie. Huisvestingsadvies bevat een checklist waaraan een goede locatie moet voldoen. Heb je een kantoor gevonden dat aan deze punten lijkt te voldoen? Dan kan een test-fit, een eerste ruwe indeling op de plattegrond, laten zien of en hoe het past. Een test-fit, of op z’n Nederlands een ‘proefpassing’, is een ruimtelijk onderzoek, nog voordat er werkelijk een interieurontwerp wordt gemaakt.
Hoe huisvestingsadvies het selectieproces verbetert
Bij het zoeken naar een passende huisvesting komen veel factoren kijken. Onze experts nemen de tijd om jullie organisatie grondig te leren kennen en helpen je bij het in kaart brengen van de wensen en eisen. Denk hierbij aan zaken als:
- De locatie
- Grootte van de huisvesting
- De indeling
- Faciliteiten en kosten
- Juiste afspraken met verhuurder of verkoper d.m.v. een duidelijke demarcatie
Naast de ‘standaard’ bepalingen in een overeenkomst voor huur of koop, is het goed om aanvullende afspraken toe te voegen. We noemen dit ook wel een ‘demarcatie’, een moeilijk woord voor een goede verdeling. Met de demarcatie tussen koper en verkoper, of demarcatie tussen huurder en verhuurder, wordt voorkomen dat op een later moment lastige discussies ontstaan over investeringen voor de verhuurder of verkoper, of de verdeling van werkzaamheden en kosten. Heldere afspraken zorgen ervoor dat het pand bij overdracht voldoet aan de verwachting en dat er goede afspraken zijn over de overdracht aan het einde van een eventuele looptijd.
Wij geven inzicht en GRIP op kosten, planning en kwaliteit
Wat gaat een kantoor verbouwing kosten? Wanneer moeten we starten met het zoeken naar nieuwe huisvesting? Hoe controleren we of de werkplekken die we bieden, aansluiten bij wat nodig is? Deze vragen lijken alle kanten op te vliegen. Toch staan ze onlosmakelijk met elkaar in verbinding. In ons Huisvestingsadvies wordt de verhouding tussen deze drie pijlers in kaart gebracht. Hierbij geven wij aan dat er altijd een rangschikking is op deze onderwerpen, niet alles kan de hoogste prioriteit hebben. Antwoord op wat gaat het interieur gaat kosten, wanneer de verhuizing plaats gaat vinden en wat we kunnen verwachten van de nieuwe werkplekken, zijn nodig om als management of directie de juiste keuzes te kunnen maken.
Grote veranderingen verdienen GRIP
We werken graag aan projecten waar wij in uitblinken. We hebben veel ervaring in verhuizingen en verbouwingen van kantoren. Wij zijn gespecialiseerd in projecten werkplek projecten vanaf ongeveer 500m2 en hebben wij een goede klik met commerciële organisaties die actief zijn in de dienstverlening. Graag komen wij vrijblijvend kennis maken en toelichting geven op welke manier wij GRIP houden op jullie huisvestingsproject.