BMW Group Nederland - GRIP Interieurprojecten

BMW Group Nederland

Meer in lijn met de corporate identity

Neem contact op

BMW Rijswijk geeft ruimte voor ontmoeting

Weinig tot geen mensen waren aanwezig in het pand van BMW Group Nederland in Rijswijk, tijdens de kennismaking met Remco. Dat was niet heel bijzonder, omdat veel van de medewerkers vanwege de coronamaatregelen thuis werkten. Juist deze periode grepen Remco de Vos en Menno Benjert aan om de entree en de voorzieningen aan te pakken. Het hoofdkantoor van BMW Group Nederland moet weer in lijn komen met de ‘corporate identity’. En dat is gelukt.

Ga ook met ons in zee
  • Klant BMW Group Nederland
  • Doel Een interieur dat overeenkomt met het merk
  • Locatie Rijswijk
  • Opgeleverd 2022
bmw group nederland

Achtergrond

BMW Group Nederland is al jaren gevestigd aan de Einsteinlaan 5. Door de jaren heen zijn de werkplaatsactiviteiten hier gestopt, maar is het de thuisbasis voor meer dan 100 medewerkers die zich inzetten voor de activiteiten van BMW in Nederland. BMW Group Nederland is een dochteronderneming van het wereldwijd opererende BMW AG uit München. De organisatie is verantwoordelijk voor de verkoop en marketing van BMW, BMW Motorrad en MINI in Nederland.

Kenmerkend in het ontwerp zijn het zwarte plafond, de veloursstoffen en het vele groen waarmee een geborgen sfeer wordt gecreëerd. De treinzitjes worden afgeschermd met panelen voorzien van verschillende soorten mos, zoals platmos, rendiermos en bolmos. Dit ziet er niet alleen mooi uit, het draagt ook bij aan een prettige akoestiek. De combinatie van hout, messing staal en natuursteen op de wanden geven het geheel een stoere en robuuste uitstraling.

Van receptie tot koffiecorner, van zitjes tot cateringuitgifte, we hebben het mogen begeleiden van eerste ideeën tot realiteit. Als echte BMW-fan heeft projectmanager Funda Sahin het project met veel plezier tot aan de laatste puntjes begeleidt. Zo zijn ze klaar voor de dagelijkse lunch, maar ook voor de vele evenementen die BMW Group Nederland door het jaar heen organiseert. Met deze entree en dit werkcafé zijn ze klaar voor vele mooie ‘kilometers’.

bmw group nederland

Oud en Nieuw

De oude situatie en de premium uitstraling welke in de nieuwe ‘corporate identity’ is vastgelegd, kwamen niet langer overeen. Daarnaast is de behoefte in het dagelijks gebruik veranderd. Waar de kantine eerder een plek was tussen 12.00-13.00u, biedt een werkcafé de gehele dag ruimte om elkaar te ontmoeten voor formele en informele overleggen.

Met de jarenlange ervaring als architect voor BMW heeft Mies Architectuur in Ede de structurele basis gelegd voor de functionele basis van het plan. Remco de Vos heeft met zijn ervaring én kijk op architectuur en vormgeving, namens BMW, heldere kaders weten te scheppen voor de verdere uitwerking. Daarbij heeft hij goed nagedacht over het dagelijks gebruik. Robert Minnebo was met zijn jarenlange ervaring in de retail wereld de juiste persoon om de vertaling te maken naar een passend ConceptOntwerp.

"GRIP heeft een uitstekende rol gespeeld door wekelijkse meetings met alle aannemers en vooral proactief aansturen van alle betrokkenen."

Remco de Vos
Retail Experience Mananger - BMW Group

BMW group nederland
Knipoogjes aan de historie bij binnenkomst
BMW group nederland
Room dividers zorgen voor afgebakende werkplekken
BMW group nederland
Kantine is een café geworden waar de hele dag door gebruik van wordt gemaakt
BMW group nederland
Aandacht voor groen in combinatie met hoge contrasten
BMW group nederland
Met prachtige details
bmw group nederland
En mooie sfeerverlichting
  • BMW group nederland
  • BMW group nederland
  • BMW group nederland
  • BMW group nederland
  • BMW group nederland
  • bmw group nederland

Ook een complete no-nonsense aanpak?

Ga aan de slag met GRIP. Bekijk hieronder een aantal van onze oplossingen. Wil je graag kennismaken? Neem dan vrijblijvend contact op.

Terug naar projecten