Geef ruimte voor telefoongesprekken op het kantoor

Grootste ergernis op kantoor

In 1931 werd in Nederland de eerste telefooncel geplaatst, dit was op het Valeriusplein in Amsterdam. Jaren waren ze niet weg te denken uit het straatbeeld. Vanaf 2008 verdwijnt deze uit het straatbeeld. Nu komen ze terug, maar niet op straat.

75% van de Nederlandse werknemers stoort zich aan bellende collega's (bron: onderzoek PanelWizard). Daarmee is bellen ook een van de grootste ergernissen op het kantoor. In de balanswerkomgeving is het belangrijk dat alle diverse werkzaamheden optimaal worden ondersteund. Toch is er één vorm van werken die vaak voorkomt; bellen. Een gesloten telefooncel, ook wel belcel genoemd, kan daarop het antwoord zijn.

Doe het goed of doe het niet. Halfopen bel-oplossingen dragen bij aan de beleving van de gebruiker, maar de omgeving ervaart hier nog steeds hinder van. Dergelijke bel-oplossingen zijn weliswaar goedkoper, maar zal worden ervaren als duurkoop. Simpelweg omdat het geen antwoord is voor ongestoord werken. 

Veranderingen in de werkomgeving en processen stuiten van nature op veel weerstand. Door tijdens een interieurontwerp na te denken over het wegnemen van factoren die storen, kan dit bijdrage aan de positieve beleving van een werkomgeving. 

Deze pagina delen